BBC pays massive damages to ex-nurse William and Harry, targeted by false accusations

And the BBC agreed, Thursday, July 21, to pay“Important” Damage to Princes Willam and Harry’s former nurse, who was slandered by one of his former journalists, Martin Bashir, in order to interview Princess Diana in 1995.

This agreement is a new episode in the saga about the deceptive methods used to organize the interview, which was watched by 23 million viewers, in which the Princess of Wales admitted to an extramarital affair. Prior to this interview, Mr. Bashir would have led Diana to believe that the nurse had become pregnant from Prince Charles, when the latter was his personal aide, by showing her a fake. “proof – proof” from abortion.

Alexandra Pettifer, better known as “Tigi Legg Burke” (a pseudonym and her maiden name), has filed lawsuits against the public broadcaster, challenging the allegations “made” by Mr. Bashir. At the High Court in London, his lawyer, Louise Prince, said that his client was so “I am relieved that the BBC has recognized the allegations as completely false and without foundation.”.

Read also: The BBC journalist who interviewed Lady D in 1995 apologizes and defends himself

BBC “public apology”

The BBC will pay significant compensation to Mr.I Pettifer would like to take this opportunity to make a public apology to him, the Prince of Wales and the Dukes of Cambridge and Sussex for the way Princess Diana was abused and the resulting impact on their lives.”Group CEO Tim Davey said in a statement. “If we do our job right, Princess Diana”died in 1997 in a car accident in Paris, “to know the truth”he completed.

In an independent report published in May 2021, former Supreme Court Justice John Dyson highlighted the deceptive methods used by journalist Martin Bashir to conduct the interview and criticized the BBC for its handling of the case.

Read also ‘Diana, interview of the century’: Twenty-five years later, report concludes BBC journalist cheated

Fake bank statements were also shown to Diana’s brother, Charles Spencer, to make him believe the security services were paying two people to court to spy on his sister. According to Mr. Spencer, this was what prompted him to introduce the journalist to Lady D.

After this interview, Martin Bashir continued his career in the US before returning to the UK to work for the BBC, until his resignation in May 2022. In this case, the BBC had already compensated Lady Di’s former private secretary and reached a financial agreement with A graphic designer fired for exposing the misguided methods of Martin Bashir.

The world with AFP

Leave a Comment

Your email address will not be published.